Hotel olśniewający zapachem, czyli aromamarketing w turystyce
Aromamarketing z powodzeniem stosowany jest w biznesie, gastronomii, w branży modowej czy w klubach i w salonach fitness. Coraz częściej na taką formę promocji i zwiększenia doświadczeń gości decydują się też domy wypoczynkowe czy luksusowe hotele. Profesjonalne zapachy do hoteli pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, zbudować własną, rozpoznawalną markę, która będzie przyciągać Klientów na poziomie świadomości i podświadomości, tworząc pozytywne skojarzenia. Tym bardziej, że hotele to miejsca przeznaczone do wypoczynku, a dobrze dobrane i subtelne zapachy pomagają w relaksie oraz odprężają.
Aromaty działają na wielu poziomach i wywołują konkretne emocje. Nawet zapach na recepcji ma ogromne znaczenie, bo współtworzy pierwsze wrażenie, zabarwia je pozytywnie. Gości wchodzących do budynku, można powitać subtelnym zapachem do hotelu, czyli nutą owocową lub kwiatową. Stylizowane domy wypoczynkowe mogą wspomóc się woniami, by sprawić, że Klienci myślami przeniosą się do francuskiej willi w Prowansji, lasu deszczowego czy wielkiej metropolii. Aromaty wywołują wspomnienia i zapisują się w mózgu, dlatego nawet delikatna nuta jaśminu czy orzeźwiającej trawy cytrynowej pozytywnie wpłynie na gościa.
„Zapach jest potężnym czarodziejem, który przenosi nas na duże odległości w czasie i przestrzeni”
– Hellen Keller
Jak działają zapachy do hoteli?
Pokój hotelowy powinien zapewniać niezbędny odpoczynek oraz pełen relaks. Jest to ważne nie tylko w klasycznej turystyce, ale też w biznesie. Przedsiębiorcy zatrzymujący się w hotelach, chcą zregenerować siły i skuteczniej prowadzić interesy. Miłe zapachy do hotelu sprawiają, że gość czuje się bardziej komfortowo oraz swobodnie. Odpręża się, uspokaja wewnętrznie oraz rozluźnia. W restauracjach oraz toaletach sprawdzają się aromaty o działaniu neutralizującym oraz odświeżających. Są to najczęściej nuty leśne lub kwiatowe.
Hotel to też restauracja czy bistro i bar. Te pomieszczenia wymagają zastosowania innych zapachów. Powinny działać neutralizująco oraz rozpylać wonie, które kojarzą się ze świeżością, domową atmosferą lub luksusem i egzotycznością. Takie zapachy do hotelu jak kawa, wanilia czy świeży chleb, sprawią, że u gości wzmoże się apetyt i chętniej będą spędzać czas w lokalu. Neutralizująca rola perfum zniweluje niemiłe wonie z kuchni. Goście poczują się pewniej oraz bardziej komfortowo. Jeśli w hotelu znajduje się przestrzeń dla dzieci, warto rozpylić tam aromaty, które uspokajają oraz wzbudzają poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu rodzice zostawiający tam swoje pociechy, poczują się pewniej.
Zapachy do hotelu i ich skuteczność. Co mówią badania?
Marketing sensoryczny w branży hotelarskiej był kilkukrotnie poddawany analizie oraz badaniom. Wedle nich 91% osób przyznaje, że zapach w hotelu ma pozytywny wpływ na ich nastawienie. Co więcej, 67% gości byłoby bardziej cierpliwych oraz odprężonych w miejscu, w którym odpowiada im zapach. Dodatkowo 48% konsumentów przyznaje, że przyjemny zapach w hotelu skłoniłby ich do ponownych odwiedzin.
Aromaty bardzo mocno wpływają na odbiór domu wypoczynkowego, dlatego warto wprowadzić je do swojego biznesu i zacząć przyciągać większą liczbę gości.
Zapachy do biura i firmy w badaniach
Aromamarketing to dziedzina, która poddawana jest nieustannym badaniom. Jasno wynika z nich, że aromaty mają bardzo duży wpływ na ogólne samopoczucie. Aż 75% emocji w ciągu dnia wywoływanych jest na podstawie zapachów. Dodatkowo aż 40% badanych, na których oddziaływano przyjemną wonią, odczuło wyraźną poprawę nastroju. Wedle Anji Stror, zapachy do biura podwyższają chęć kontaktu klienta z obsługą aż o 19%. Z kolei badanie Premium Scenting wykazało, że aż 73% osób przypomina sobie pozytywne sytuacje dzięki zapachom. Dzięki przyjemnym woniom, codzienna praca oraz współpraca z Klientem stają się łatwiejsze, swobodniejsze oraz milsze.
Aromamarketing, czyli marketing zapachowy w hotelu
Korzyści z wdrożenia aromamarketingu w hotelu
Marketing zapachowy (aromamarketing) niesie za sobą szereg korzyści, również jeśli wdrożony jest w hotelu. Oddziaływanie zapachem na ludzi, którzy odwiedzają hotel, bardzo szybko przynosi pozytywne efekty. Podstawowym założeniem aromamarketingu w hotelu jest stworzenie przyjemnego pierwszego wrażenia oraz kreowanie pozytywnego wizerunku miejsca w głowie gości. Dodatkowo dzięki zastosowaniu zapachu wprowadzamy atmosferę czystości i świeżości, która poprawia komfort użytkowników, a także wzmaga nasze poczucie bezpieczeństwa. Odpowiednio dobrany zapach sprawia, że hotel wyróżnia się na tle konkurencji, a jego rozpoznawalność rośnie. Ostatecznym odbiorcą marketingu zapachowego w hotelu są jego goście. Dobierając zapach do hotelu skupiamy się na tym, by zapach utrwalał hotel w ich pamięci oraz by ich subiektywna ocena z pobytu w hotelu była jak najwyższa. Odpowiednio dobrany zapach zadba o zadowolenie gości hotelowych, co przełoży się na wzrost wskaźnika powrotów i poleceń innym ludziom.
Gdzie w hotelu powinien pojawić się zapach?
Przywitaj gości pięknym zapachem, czyli aromatyzacja wejścia do hotelu!
Zapach do hotelu powinien pojawić się najważniejszym miejscu. Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz! Dlatego tak ważne jest, aby gość hotelowy już od progu przywitany został pięknym zapachem. Strategicznym miejscem w każdym hotelu, które powinno ubrać się w odpowiedni zapach, jest tzw. strefa wejścia, czyli lobby hotelowe, hall wejściowy i recepcja. To właśnie tutaj goście mają pierwszy kontakt z hotelem i dzięki wrażeniom i emocjom, których tutaj doznają, wytwarza się w ich głowie wizerunek miejsca. Rolą zapachu w hotelu jest właśnie stworzenie wyjątkowej i niezapomnianej atmosfery wnętrza, która zachwyci i na mocno zapadnie w pamięci gości.
Pachnący hotel, czyli jak dbać o komfort gości w hotelu
Pierwsze wrażenie gości hotelowych musi być pozytywne. Z tego powodu aromatyzujemy strefę wejścia do hotelu. Jednakże hotel to również wiele innych miejsc. Warto zadbać o zapach w pozostałych tzw. częściach wspólnych w hotelu, takich jak korytarze, toalety i restauracje. Zapach może pojawić się również w sali fitness, na basenie czy w strefie SPA. W naszej ofercie znajdą Państwo również zapachy dedykowane do tych miejsc.
Dyfuzory zapachowe do aromatyzacji hotelu
Oprócz wyboru odpowiedniego dla hotelu zapachu, niezwykle istotną kwestią jest dobór optymalnego dyfuzora zapachowego, który rozpyli zapach w przestrzeni hotelu. Tak aby stężenie kompozycji zapachowej w powietrzu było ani nie za małe, ani nie za wysokie. Najnowocześniejszą i najefektowniejszą metodą aromatyzacji wnętrz jest technologia zimnej dyfuzji. Pozwala ona na równomierne wypełnienie, często dużych przestrzeni, zapachem, który urzeknie gości w hotelu.
Moc dyfuzorów zapachowych dobiera się do powierzchni pomieszczeń, które chcemy wypełnić zapachem. A w przypadku połączenia systemu zapachowego z systemem nawiewów, moc urządzenia do aromatyzacji dobieramy do mocy centrali wentylacyjnej.
Jaki dyfuzor do aromatyzacji hotelu wybrać?
Dyfuzor zapachowy do wdrożenia aromamarketingu w hotelu należy dobrać pod kątem możliwości montażu oraz potrzeb wynikających z powierzchni danego pomieszczenia. Nie bez znaczenia jest również wygląd i estetyka wykonania urządzenia.
W naszej ofercie znajdą Państwo urządzenia działające na zasadzie zimnej dyfuzji. Metoda ta jest najefektywniejszym sposobem na stworzenie wyjątkowego zapachu w hotelu. Nasze dyfuzory zapachowe to nie tylko urządzenia wolnostojące, przenośne lub naścienne, ale również takie które można podpiąć pod system wentylacji mechanicznej lub rekuperacji.
Jaki zapach do hotelu wybrać?
Taki, który stanie się swoistą wizytówką hotelu!
Zapach, który podniesie rangę miejsca oraz będzie wzmagał poczucie prestiżu i luksusu? A może zapach, który podkreśli wyjątkowe położenie hotelu i odniesie się do otaczającej go natury?
My wiemy, że zapach do Twojego hotelu musi być wyjątkowy!
Wszystkich, którzy chcieliby poznać nasze zapachy do hoteli, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Powiedz nam o swoich potrzebach, a my przygotujemy dla Ciebie ofertę na optymalny dyfuzor zapachowy oraz zaproponujemy odpowiednie dla hotelu zapachy. Z punktu widzenia doboru zapachu, istotny jest wystrój wnętrza, kolorystyka i charakter miejsca. Możemy również wysłać Państwu próbki proponowanych zapachów, aby mogli Państwo ocenić nasze propozycje.
Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą, prosimy o kontakt.
Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa ofertę!