Aromamarketing, czyli jak zwiększyć sprzedaż w biurze podróży?
Profesjonalne zapachy do biura podróży to nowoczesne narzędzie oddziaływania na Klientów. Aromamarketing z powodzeniem stosowany jest od dawna w turystyce, przede wszystkim w hotelach i pensjonatach. Coraz częściej na taką formę promocji i zwiększenia sprzedaży decydują się również biura podróży. Zapachy do biur podróży pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować emocjonalną więź z Klientem. W aromatyzowanych wnętrzach ludzie są skłonni podejmować bardziej spontaniczne decyzje, co z powodzeniem wykorzystać możemy podczas procesu sprzedaży wycieczek, pobytów w hotelach czy biletów lotniczych.
„Zapach jest potężnym czarodziejem, który przenosi nas na duże odległości w czasie i przestrzeni”
– Hellen Keller
Jak działają zapachy do biura podróży?
Zapachy rozpylane w biurach podróży przywodzą na myśl beztroski czas wakacji, wprawiają w dobry nastrój, a tym samym powodują, że człowiek ma ochotę jak najszybciej odpocząć i wówczas pod wpływem chwili decyduje się na zakup wymarzonego urlopu. Zapachy działają poza naszą świadomością, dzięki czemu bardzo często nazywa się ich cichym sprzedawcą. Aromatyzacja biura podróży odpowiednio dobranym zapachem jest świetnym narzędziem sprzedażowym. W czasach wciąż rosnącej konkurencji oraz sprzedaży online, warto zadbać o komfort swoich Klientów, wpłynąć na ich emocje, a tym samym podnieść ich lojalność. i odnieść sprzedażowy sukces.
Zapachy do biura podróży w badaniach
Aromamarketing to dziedzina, która poddawana jest nieustannym badaniom. Jasno wynika z nich, że aromaty mają bardzo duży wpływ na ogólne samopoczucie. Aż 75% emocji w ciągu dnia wywoływanych jest na podstawie zapachów. Dodatkowo aż 40% badanych, na których oddziaływano przyjemną wonią, odczuło wyraźną poprawę nastroju. Wedle Anji Stor, zapachy do biura podwyższają chęć kontaktu klienta z obsługą aż o 19%. Z kolei badanie Premium Scenting wykazało, że aż 73% osób przypomina sobie pozytywne sytuacje dzięki zapachom. Dzięki przyjemnym woniom, codzienna praca oraz współpraca z Klientem stają się łatwiejsze, swobodniejsze oraz milsze.
Dyfuzory zapachowe do aromatyzacji biura podróży
Zapach w biurze podróży tworzymy za pomocą profesjonalnych urządzeń do rozpylania zapachu, tzw. dyfuzorów zapachowych. Ich moc i rodzaj dobieramy przede wszystkim do powierzchni pomieszczeń, które chcemy aromatyzować. W przypadku wnętrza biura podróży możemy zastosować urządzenie wolnostojące lub zdecydować się na wersję naścienną. Jeśli natomiast posiadamy rozprowadzony system nawiewów wentylacji mechanicznej czy rekuperacji warto rozważyć wykorzystanie go do stworzenia zapachu w pomieszczeniach.
Jakie zapachy rozpylać w biurze podróży?
Rozpylanie zapachów w celu zwiększenia sprzedaży wiąże się z tym, że aromat musi być odpowiednio dobrany. W przeciwnym razie aromamarketing nie przyniesie zysków właścicielom. Z tego powodu przed wyborem zapachu należy zastanowić się jakie korzyści ma on przynosić. Jest to bardzo istotna kwestia, którą szczegółowo omawiamy z każdym Klientem.
A więc jaki zapach będzie najlepszy dla biura podróży? Oczywiście zapach wakacji! Kokos, ananas, świeże tropikalne owoce, zapach letnich kwiatów, aromat morskiej bryzy. To zapachy, które po pierwsze wprawiają w świetny nastrój, odprężają i relaksują, a więc sprawią, że Klienci poczują się komfortowo i wyjątkowo. Po drugie zapach do biura podróży musi przywodzić na myśl wakacje i odpoczynek. Zapachy te spowodują, że Klient poczuje się zachęcony do pojechania na urlop. W dodatku, na urlop, który nie może czekać, musi stać się faktem już teraz, już dziś. W ofercie posiadamy wiele ciekawych kompozycji zapachowych, które świetnie sprawdzają się w biurach podróży, a nasi Klienci odnotowują znaczący wzrost sprzedaży po wdrożeniu aromamarketingu.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, skontaktuj się z nami.
Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie ofertę!