Zapachy do firmy

Profesjonalne zapachy do biura lub sali konferencyjnej

Atmosfera w pracy bardzo mocno oddziałuje na pracowników. Sprawia, że z chęcią i energią pracują lub z niechęcią wstają rano z łóżka, myśląc o kolejnym bezsensownym oraz nudnym dniu. Choć zapachy do biura nie są jedynym elementem budującym sprzyjający klimat, to jednak pełnią bardzo ważną rolę i sprawiają, że biuro odbierane jest w ten, a nie inny sposób. Potrafią zachęcić do działania, energetyzować i pobudzać, skłaniać do dokładniejszego wykonywania obowiązków oraz do generowania pomysłów. Zapachy mogą też zmniejszać zmęczenie, relaksować, tworzyć atmosferę komfortu lub koić nerwy. Wpływają też na poprawę koncentracji.

„Zapach jest potężnym czarodziejem, który przenosi nas na duże odległości w czasie i przestrzeni”

– Hellen Keller

Zapach do firmy – podkreśl profesjonalizm i prestiż

Aromatyzacja przestrzeni biurowych cieszy się dużą popularnością, także ze względu na jej pozytywny wpływ na Klientów. Zapach do firmy o odpowiednim nasyceniu podkreśla profesjonalizm oraz prestiż przedsiębiorstwa. W ten sposób wzrasta subiektywna ocena miejsca przez Klientów. Wzrasta zaufanie oraz lojalność. Odpowiedni aromat sprawi, że Klienci poczują się spokojniej oraz swobodniej, zmniejszy się ich zdenerwowanie oraz zmęczenie. Dzięki temu będą bardziej skłonni do kontaktu z obsługą, a także do podejmowania spontanicznych decyzji.

Kategorie zapachów do biura

Każdy zapach ma swoje specyficzne działanie. Dlatego w zależności od potrzeb można wybrać jeden aromat lub indywidualnie stworzoną kompozycję. Najpopularniejsze wonie do biura to:


– cytrusy – zwiększają koncentrację, energetyzują i pobudzają. Są to m.in.: pomarańcze, cytryny, grejpfruty, bergamotka czy mandarynka,
– owoce – budują ciepłą, niebanalną atmosferę, a także odprężają i orzeźwiają, przykłady: arbuz, jabłko, gruszka, winogron,
– kwiaty – działają relaksująco, sprawiają, że czujemy się swobodniej. Do tej kategorii zaliczyć można: lilie, róże, jaśmin, lawendę.


Zapach do firmy powinien wzbudzać określone nastroje i stany emocjonalne, ale też neutralizować wszelkie nieprzyjemne wonie. Dlatego musi być dobrany starannie oraz z uwzględnieniem różnych czynników. Pomożemy także na tym etapie, doradzając najlepsze rozwiązania, które będą odpowiadać charakterowi oraz tożsamości firmy.

Zapachy do biura i firmy w badaniach

Aromamarketing to dziedzina, która poddawana jest nieustannym badaniom. Jasno wynika z nich, że aromaty mają bardzo duży wpływ na ogólne samopoczucie. Aż 75% emocji w ciągu dnia wywoływanych jest na podstawie zapachów. Dodatkowo aż 40% badanych, na których oddziaływano przyjemną wonią, odczuło wyraźną poprawę nastroju. Wedle Anji Stror, zapachy do biura podwyższają chęć kontaktu klienta z obsługą aż o 19%. Z kolei badanie Premium Scenting wykazało, że aż 73% osób przypomina sobie pozytywne sytuacje dzięki zapachom. Dzięki przyjemnym woniom, codzienna praca oraz współpraca z Klientem stają się łatwiejsze, swobodniejsze oraz milsze.