Marketing zapachowy
Co to jest marketing zapachowy?
Marketing zapachowy to świadome wykorzystywanie zmysłu węchu w biznesie.
Marketing zapachowy (aromamarketing) to oddziaływanie odpowiednio dobranym zapachem na emocje i zachowanie Klientów, a tym samym wpływanie na ich decyzje zakupowe. Polega na rozpylaniu w pomieszczeniu odpowiednio dobranej kompozycji zapachowej, która stworzy przyjazną atmosferę, a także podniesie komfort i polepszy samopoczucie przebywających w nim osób.
Na czym polega marketing zapachowy?
Marketing zapachowy to nowoczesny sposób komunikacji z Klientem.
Aromamarketing to wykorzystanie zmysłu węchu do osiągnięcia założonych celów marketingowych i sprzedażowych. Pomieszczenia firmy należy wypełnić odpowiednio dobranym zapachem, który w określony sposób wpłynie na zachowania i decyzje Klientów. Zapach staje się pachnącą wizytówką Firmy, dlatego musi być dostosowany do specyfiki branży i miejsca, klimatu wnętrza, a także oczekiwań właścicieli firmy. Istnieją dwie możliwości wyboru zapachu do firmy. Można zastosować wybrany zapach z palety gotowych kompozycji zapachowych lub zdecydować się na stworzenie własnego logotypu zapachowego. Najważniejsze jest aby zapach odzwierciedlał charakter marki, pasował do miejsca i ludzi, którzy tworzą firmę. Odpowiednio dobrany zapach przyniesie wiele korzyści w bardzo krótkim czasie. Klienci zaczną utożsamiać miejsce, firmę z danym zapachem, co spowoduje, że na długo zapadnie ona w ich pamięci. Utrwalenie marki w pamięci Klientów powoduje wzrost lojalności, a także podwyższenie wskaźników powrotów i poleceń innym Klientom, co zdecydowanie pozytywnie wpływa na zyski firmy.
Marketing zapachowy – korzyści
Jakie korzyści niesie za sobą aromamarketing? Czy zastosowanie marketingu zapachowego pomoże zwiększyć sprzedaż?
Marketing zapachowy opiera się na zmyśle węchu, który do niedawna był pomijany w działaniach marketingowych, które skupiały się przede wszystkim na wykorzystaniu zmysłu wzroku. Marketing zapachowy wykracza poza racjonalność tradycyjnych działań marketingowych i skupia się głównie na odczuciach, emocjach, doświadczeniach zmysłowych, pamięci i wyobraźni. Marketing zapachowy to alternatywny sposób na zwiększenie sprzedaży.
Poprzez kreowanie wyjątkowego klimatu wnętrza marketing zapachowy niesie za sobą szereg korzyści:
- podniesienie komfortu Klientów
- stworzenie atmosfery elegancji i prestiżu
- wzmaganie poczucia luksusu
- wzrost atrakcyjności produktów i usług
- wzrost sprzedaży produktów
- neutralizacja nieprzyjemnych zapachów
- wprowadzenie atmosfery czystości i świeżości
- harmonizacja i ujednolicenie przestrzeni
- wyróżnienie na tle konkurencji
Kto powinien wdrożyć marketing zapachowy?
Marketing zapachowy to nowoczesna usługa skierowana do wszystkich, którzy chcieliby zwiększyć sprzedaż, podnieść komfort i wyróżnić się na tle konkurencji.
Z usług agencji marketingu zapachowego, czyli firm zajmujących się profesjonalną aromatyzacją wnętrz i wdrażaniem aromamarketingu, korzysta coraz więcej różnych firm i instytucji. W czasach kiedy konkurencja w każdej branży rośnie z dnia na dzień, tradycyjny marketing przestał się sprawdzać, a Klient jest coraz bardziej wymagający, należy sięgać po nowoczesne formy promocji i alternatywne sposoby zwiększania sprzedaży.
Marketing zapachowy – przykłady
Marketing zapachowy doskonale sprawdza się w usługach hotelarskich, handlu, branży medycznej i kosmetycznej, a także turystycznej. Z jego dobrodziejstw korzystają z powodzeniem dealerzy samochodowi, którzy podnoszą wrażenie prestiżu i luksusu, rozpylając perfumowane zapachy w swoich salonach. Marketing zapachowy w biurach również zdobywa na popularności, pomagając tworzyć przyjazne i motywujące środowisko pracy dla pracowników. Aromamarketing wykorzystywany w przestrzeniach handlowo-usługowych zdecydowanie zwiększa sprzedaż. W gabinetach lekarskich odpowiednio dobrane zapachy pomagają neutralizować przykre wonie, odświeżać wnętrze, a także tworzyć profesjonalny wizerunek, który budzi zaufanie wśród pacjentów.
Marketing zapachowy – urządzenia
Urządzenia zapachowe to profesjonalne dyfuzory zapachowe do aromatyzacji wnętrz, czasami nazywane również aromatyzerami.
Wdrożenie marketingu zapachowego wiąże się z montażem profesjonalnych urządzeń do aromamarketingu. Są to specjalne dyfuzory zapachowe, które tworząc zapach na zasadzie zimnej dyfuzji, a tym samym szybko i efektownie aromatyzują pomieszczenie.
Urządzenia do marketingu zapachowego mogą być urządzeniami wolnostojącymi, naściennymi lub wpinanymi w system wentylacji mechanicznej.
Jaki dyfuzor zapachowy wybrać?
Air Aroma, Prolitec czy Reima Air Concept? Skontaktuj się z nami, a my pomożemy wybrać optymalne rozwiązanie.
Poznaj nasze marki:
Marketing zapachowy – cena
Ile kosztuje marketing zapachowy? Jaka jest cena dyfuzorów i olejków do aromatyzacji pomieszczeń?
Koszt marketingu zapachowego uzależniony jest przede wszystkim od powierzchni pomieszczeń, w których chcielibyśmy rozpylać zapach, a także czasu pracy urządzeń. Na całościowy koszt aromamarketingu ma wpływ cena urządzeń oraz koszt olejku zapachowego. Nie bez znaczenia jest oczywiście jakość produktów używanych do wdrożenia marketingu zapachowego. Podejmując decyzję o wdrożeniu usługi w swoim biznesie warto pomyśleć właśnie o jakości. Tylko produkty wysokiej klasy zapewnią nam bezawaryjność urządzeń i wysoką jakość uzyskanego zapachu.
Działając w branży od 6 lat wiemy jak ważne jest indywidualne podejście, dlatego oferujemy swoim Klientom wiele możliwości współpracy – wynajem urządzeń w postaci miesięcznego abonamentu, zakup dyfuzorów na własność, a także leasing urządzeń, przy wdrożeniu w oparciu o rozwiązania najbardziej kosztowne. Współpraca z Aroma Projekt to gwarancja elastyczności, indywidualnego podejścia i zadowolenia naszych Klientów.
Zapraszamy do kontaktu z nami. Jak już poznamy Twoje potrzeby przygotujemy dla Ciebie ofertę skrojoną na miarę Twoich potrzeb i oczekiwań.