Korzyści z zastosowania aromamarketingu w hotelu

Korzyści z zastosowania aromamarketingu w hotelu jest bardzo dużo. Opowiemy Wam dzisiaj o szeregu zalet z wdrożenia usługi profesjonalnej aromatyzacji wnętrz w hotelu. Aromamarketing, czyli marketing zapachowy ma wiele zalet również dla obiektów hotelowych. Są to przede wszystkim podniesienie komfortu gości, wprowadzenie atmosfery czystości i świeżości, a także wyróżnienie hotelu na tle konkurencyjnych obiektów, a co za tym idzie wzrost rozpoznawalności hotelu.

Skontaktuj się z nami i poznaj wszystkie korzyści z zastosowania aromamarketingu w hotelu. Dowiedz się, jakie zapachy sprawdzą się w Twoim obiekcie, a jakich powinieneś unikać, by spełnić swoje oczekiwania.

Aromamarketing w branży hotelarskiej, czyli profesjonalne zapachy do hoteli

Aromamarketing, nazywany inaczej marketingiem zapachowym, to świadome wykorzystanie zmysłu węchu do osiągnięcia określonych korzyści biznesowych i wizerunkowych. Należy podkreślić, że jest to kreowanie wyjątkowego klimatu wnętrza poprzez rozpylanie odpowiednio dobranych zapachów. Dlatego z powodzeniem aromamarketing może, a nawet powinien, zostać zastosowany w hotelu, pensjonacie, czy też hostelu. Niewątpliwie różnorodność i mnogość zapachów do hoteli, pozwala na stosowanie ich w rożnego rodzaju obiektach hotelowych czy noclegowych. Dzięki tej różnorodności jesteśmy w stanie osiągnąć rożne korzyści z zastosowania aromamarketingu w hotelu.

Stworzenie pozytywnego pierwszego wrażenia

Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. A więc warto zadbać, by było ono jak najbardziej pozytywne. Aromamarketing w hotelu zaczyna się w lobby. Warto zaznaczyć, że to właśnie tutaj Goście zaczynają swoją przygodę z hotelem, zaczynają doświadczać wizyty i budować w swojej głowie wizerunek miejsca. To tutaj możemy zrobić niezapomniane pierwsze wrażenie poprzez uruchomienie zmysłu węchu. Przywitajmy Gości pięknym zapachem, tak by już od progu poczuli naszą goscinność i wyjątkowość.

Wprowadzenie atmosfery czystości i świeżości

Przebywając w hotelu chcemy czuć się bezpiecznie. Wprowadzenie atmosfery czystości i świeżości to kluczowy element w budowaniu poczucia bezpieczeństwa Gości. Pandemia covid zdecydowanie zwróciła naszą uwagę na restrykcje związane z czystością. Badania udowadniają, że w czystych wnętrzach czujemy się bezpieczniej. Wprowadzając do przestrzeni hotelowych zapachy, które neutralizują przykre wonie, a także odświeżają wnętrza, znacząco poprawiamy komfort Gości.

Podniesienie komfortu Gości

Podniesienie komfortu gości to główne założenie marketingu zapachowego w hotelu. Przecież każdy hotelarz nie pragnie niczego tak, jak tego, by osoby przebywające w hotelu, czuły się w nim dobrze i komfortowo. Z tego powodu proponujemy naszym Klientom z branży hotelarskiej, zapachy, które bardzo mocno relaksują, redukują napięcie i wprawiają w dobry nastrój. Dzięki temu sprawiamy, że Goście hotelu czują się wyjątkowo, a ich samopoczucie znacząco się poprawia. Dzieje się tak po zastosowaniu niezastąpionych zapachów o właściwościach aromaterapeutyczych.

Podwyższenie subiektywnej oceny hotelu przez Gości

Aromatyzowane hotele, w których Goście czują się wyjątkowo są lepiej oceniane. Wybierając się do hotelu chcemy przede wszystkim odpocząć, a także zrelaksować swój umysł i ciało. Relaksujące zapachy do hoteli zadbają o samopoczucie, a przecież wypoczęty człowiek łaskawiej ocenia otoczenie. Tak więc lepiej ocenia nie tylko sam pobyt, ale także personel, który wydaje mu się bardziej profesjonalny.

Wyróżnienie na tle konkurencji

Obecnie konkurencja wśród hoteli jest bardzo duża. Przede wszystkim powstają nowe obiekty, które prześcigają się w zachęceniu ludzi do wizyty właśnie w ich obiekcie. Tak więc, co zrobić, by się wyróżnić? I tutaj z pomocą przychodzi aromamarketing. Po pierwsze jest to zmysł, którego nie można wyłączyć. Nie możemy przecież nie oddychać. Po drugie zapach działa poza świadomością człowieka. Z tego powodu zapachy działają na każdego człowieka, który odwiedza hotel. Dlatego warto wybrać zapach, który będzie na tyle charakterystyczny, że na długo zapadnie w pamięci gości i wyróżni hotel na tle innych obiektów.

Utrwalenie hotelu w pamięci Gości

Dzięki odpowiednim zapachom hotel zostanie zapamiętany przez Gości. Z uwagi na to, że zapachy do hoteli cechują się dużą indywidualnością i są wyjątkowe, zapadają w pamięci na długi czas. Nawet po dłuższej nieobecności ludzie są w stanie przypomnieć sobie jakim aromatem otaczali się podczas pobytu w aromatyzowanym hotelu. Należy również podkreślić, że badania dowodzą, że Goście wracają do obiektu ze względu właśnie na zapach.

Wzrost wskaźnika powrotów i poleceń

Nasz mózg działa na zasadzie budowania wizualizacji. Uruchamianie kolejnych zmysłów ma na celu wzmocnienie tego przekazu. Odpowiednio dobrany zapach pomoże wywołać pozytywne emocje, a dodatkowo zbudować silną więź z ostatecznym odbiorcą aromamarketingu. Następnym razem, gdy człowiek pomyśli o wyjeździe, w jego głowie pojawi się obraz właśnie tego hotelu, który został zapamiętany.

Zwiększenie rozpoznawalności hotelu

To właśnie zapach najbardziej wyróżnia i zapada w pamięć. Staje się on wizytówką hotelu, która sprawia, że jest rozpoznawalny, odróżnia się od konkurencyjnych hoteli. Stosowanie na stałe odpowiedniego zapachu, spowoduje, że Goście będą czuli się bezpiecznie. Należy dążyć do sytuacji, gdzie Goście rozpoznają hotel po zapachu. Zapachu, który jest im znany, który kojarzy się pozytywnie, a tym samym sprawia, że czujemy się jak w domu.

Wzmaganie poczucia prestiżu i luksusu

Jeśli chodzi o profesjonalne zapachy do hoteli, to bardzo często proponujemy naszym Klientom charakterystyczne, nietuzinkowe aromaty. są to przede wszystkim zapachy perfumowane, bardzo często drzewne, ponieważ to właśnie w ich otoczeniu oferowane usługi oceniane są jako bardziej wartościowe. A dodatkowo zapachy te bardzo mocno wzmagają poczucie prestiżu i luksusu. Jest to bardzo pożądana korzyść z wdrożenia aromamarketingu w branży hotelarskiej.

Podsumowanie

Reasumując, należy podkreślić, że korzyści z wdrożenia aromamarketingu w hotelu jest na prawdę bardzo dużo. Przystępując do wdrożenia naszej usługi w obiekcie hotelowym, zawsze trzeba zastanowić się jakie są oczekiwania względem tej usługi. To po pierwsze.  Po drugie, jak zapach ma wpłynąć na Gości i jakie wrażenia chcemy potęgować. Odpowiednio przeprowadzona rozmowa o oczekiwaniach naszych Klientów, pozwoli nam przygotować odpowiednią propozycję dla każdego , nawet najbardziej wymagającego hotelu. Serdecznie zapraszamy!

PS. Bardzo lubimy pracować z Hotelami 🙂

tekst