Czym jest aromamarketing?
Aromamarketing to coś więcej niż przyjemny zapach unoszący się w powietrzu…
Wykorzystanie zmysłu węchu w biznesie
Aby zrozumieć, czym jest aromamarketing, należy zastanowić się, jaką rolę w życiu każdego człowieka odgrywa zmysł węchu. Zmysł węchu to najważniejszy zmysł człowieka. Oczy można zamknąć, a uszy zatknąć, można czegoś nie dotykać lub powstrzymać się od skosztowania czegokolwiek. Zmysł węchu jest natomiast jedynym zmysłem, którego nie można wyłączyć… Przecież, aby żyć, musimy oddychać.
Aromamarketing, inaczej nazywany marketingiem zapachowym, to świadome wykorzystanie zmysłu węchu w biznesie. Polega na rozpylaniu odpowiednio dobranego zapachu w przestrzeni handlowo-usługowej, w celu osiągnięcia określonych korzyści biznesowych.
Kreowanie wyjątkowego klimatu wnętrza poprzez zapachy
Aroma marketing to tworzenie wyjątkowej atmosfery we wnętrzu, która podniesie komfort ostatecznego użytkownika danej przestrzeni. To dbałość o dobre samopoczucie i zadowolenie klientów, kontrahentów i pracowników. Zapachy do aromamarketingu i profesjonalnej aromatyzacji wnętrz wprowadzają atmosferę czystości i świeżości, neutralizują przykre wonie, a nawet eliminują bakterie z powietrza.
Korzyści z zastosowania marketingu zapachowego
Marketing zapachowy przynosi szereg korzyści. Są to przede wszystkim wzrost rozpoznawalności marki czy miejsca. Aromamarketing to świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz podniesienie rangi miejsca. Rozpylanie odpowiedniego zapachu to także niezastąpiona metoda na zbudowanie lojalnej grupy odbiorców. Właściwie dobrany zapach będzie wzmagał poczucie prestiżu i luksusu, sprawiając, że klient będzie skłonny wydać więcej na oferowane produkty czy usługi.
Aromamarketing budzi emocje
Główną rolą aromarketingu jest budzenie pozytywnych emocji. W czasach kiedy tradycyjny marketing przestał się sprawdzać, należy szukać nowych, mniej tradycyjnych sposobów na skupienie uwagi klienta. Marka czy miejsce powinny budzić emocje, angażować zmysły i wywoływać pozytywne skojarzenia. Emocje, które towarzyszą nam w różnych miejscach i sytuacjach, pozostają z nami na długo. Należy zadbać o to, by wrażenia zmysłowe klientów były na jak najwyższym poziomie.
Zapach zwiększa sprzedaż
Właściwie dobrany zapach dla firmy pozytywnie wpływa na biznes, ale przede wszystkim zwiększa sprzedaż produktów i usług oferowanych w aromatyzowanym wnętrzu. Każda oferowana przez nas kompozycja zapachowa ma swoje właściwości. Z uwagi na swój skład przyniesie określone działanie. W każdym miejscu na sprzedaż wpływać możemy pośrednio, tworząc wyjątkowy klimat wnętrza. Ale również bezpośrednio poprzez tzw. cross selling, jakim jest np. wzrost sprzedaży pieczywa w sklepie spożywczym, czy wzrost sprzedaży kawy na stacji benzynowej.